fbpx

Min väg från shoppingbeteende till vibratorer

Det var i logistikbranschen jag blev riktigt insnöad på e-handel. Där hamnade jag på marknad och i Consumer Insight-gänget som skrev nordiska e-handelsrapporter och jag fick djupdyka i testshopping och handlade det mesta utom diamanter, vapen och droger.

Hemma staplades paket med TV-apparater, fåtöljer, festklänningar, skor, ögonlinser och matkassar. Mina barn gjorde stora ögon.  Det var kundupplevelsen och shoppingbeteendet som skulle undersökas, dissekeras och jämföras mellan nordiska länder. Från början till slut. Lärorikt.

Som person är jag rätt nyfiken och orädd. Måste jag göra något ”en gång till”, vill jag gärna optimera och förbättra – annars blir jag (handen på hjärtat) lätt uttråkad. Jag saknar svart bälte i tålamod. En röd tråd i livet har varit just arbetet. I love to work. I gotta work. Över 20 år har det blivit inom kommunikation, sälj & marknad – en hel del på den digitala sidan. Däremot har städer, bostäder och branscher varierat rätt mycket.

Det är intressant att ha befunnit sig på båda sidorna, både som leverantör till nätbutiker och nu mitt i en växande e-handel i kontakt med många leverantörer. Det finns så många bra lösningar och så lite tid. Då är det bra att ha platser att mötas på, få lyfta blicken och lära av varandra, som Gmeet.

"Det finns så många bra lösningar och så lite tid. Då är det bra att ha platser att mötas på, få lyfta blicken och lära av varandra, som Gmeet."

Jag är glad att Gmeet-konceptet vidareutvecklas. Jag gillade idén direkt och det kändes i magen att det skulle skapa nya talare, ge ett nytt nätverk, bidra med nya perspektiv. Därför är det extra roligt att få vara med på ett hörn nu som ambassadör, i kontakt med många duktiga entreprenörer och affärsmänniskor. Så let’s share & care!

Jenny Linder

Nordic E-Commerce Manager at RFSU AB. Former marketing manager at Bring A/S. First to join and believe in Gmeet when the idea was born.